اتوبار تهران،وانت بار تهران،باربری تهران، بسته بندی اثاث و لوازم منزل و اداری با کارگران خوش اخلاق و مجرب،سرویس دهی به کلیه مناطق تهران با یک تماس در کمتری زمان در خدمت شما شهروندان گرامی هستیم 44477952-44148785-26406144-26406145-88075228
ارائه خدمات در تمام نقاط تهران،حمل بار از تهران به تمام نقاط ایران
تهران و شهرستان،با مدرن ترین روشهای بسته بندی سرویس ویژه
دارای بزرگترین کامیون،کانتین دار،داخل کانتین موکت کاری شده و مخصوص حمل مبلمان
متخصص در حمل ساید بای ساید،گاوصندوق،پیانو و وسایل سنگین
-با بیمه رایگان-کارگران حرفه ای-ماشین کانتین دار-خاور-هیوندا-ایسوزو-نیسان و وانت
بسته بندی بامدرن ترین روشها
با یک تماس در خدمت شما هستیم،
شبانه روزی ،شهر وشهرستان
نکات مهم در اسباب کشی
اسباب کشی کلمه ای است که تقریبا تمام مردم با آن آشنا هستند و حداقل برای یک بار هم که شده اسباب کشی کرده اند. اسباب کشی همواره از جمله امور مشکل، به ویژه برای خانم های خانه است. جمع کردن و بعد پهن کردن وسایل در منزل جدید کاری بس طاقت فرسا است تا جایی که بعضی ها از شنیدن کلمه اسباب کشی واهمه دارند، اما افراد بیشماری در کشور عزیزمان زندگی می کنند که مجبور هستند سالیانه یکبار هم که شده وسایلشان را جمع کنند و در خانه جدید دوباره باز کرده و در سرجای خود قرار دهند که شاید یک ماه کامل از سال را در حال اسباب کشی باشند و برایشان داستانی تکراری باشد و حتی باعث شده که در این کار خبره شوند. اما افرادی که برای اولین بار اسباب کشی می کنند شاید ندانند که چطور می توان بدون اینکه به وسایلشان آسیب برسد آنها را به خانه جدید انتقال دهند. در این مطلب که برگرفته از سایت تبیان است به منظور انجام هرچه راحت تر، سریع تر و بدون خسارت اسباب هایتان و همچنین رفاه بیشتر خودتان به ارائه نکاتی می پردازیم که توجه به آنها شما را در انجام این پروژه یاری خواهد داد.
- ابتدا لیستی از کارهایی که باید انجام گیرند، با حفظ ترتیب و زمان بندی و همچنین لوازمی که باید جابه جا شوند، برروی کاغذ یادداشت کرده، سپس مرحله بسته بندی را آغاز کنید.
- برای بسته بندی به موارد زیر نیاز است: طناب، جعبه های ضخیم مقوایی در اندازه های مختلف (شما می توانید این قبیل جعبه ها را از فروشگاه هایی مانند سوپر مارکت ها به مبلغ اندک خریداری کنید)، جعبه های پلاستیکی یا چوبی مخصوص میوه، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منگنه، برچسب، بند، پلاستیک های حباب دار مخصوص بسته بندی شکستنی ها، روزنامه های باطله، ماژیک درشت مشکی یا آبی و قرمز.
- پیش از بسته بندی، لوازم را شسته و یا پاک کنید. البته این مسئله در مورد ظروف مصرفی مثل لیوان ها، آئینه، کریستال ها و امثال اینها باید به صورت مجدد در محل جدید نیز انجام گیرد.
- اگر جعبه های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آنها را در لابه لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچیده سپس در داخل جعبه مخصوص شان قرار دهید. در غیر این صورت با بسته بندی محکم تر هر یک از آنها به صورت جداگانه، در نهایت همه را در کنار هم در جعبه ای بزرگ با دقت بچینید.
- پیش از قرار دادن لوازم در جعبه های مقوایی، از محکم بودن اتصالات آنها، اطمینان حاصل کنید.
- هر چه در بسته بندی وسایل شکستنی بیشتر دقت کنید، اجناس خود را سالم تر تحویل خواهید گرفت.
- خرده ریزهای شکستنی را در پارچه یا روزنامه پیچیده و از ظروف پلاستیکی دردار فریزری به عنوان جعبه آنها استفاده کنید.
- به هنگام چیدن لوازم، درون هر نوع جعبه ای به خصوص مقوایی، میزان تحمل وزن لوازم توسط جعبه و اتصالات آن را در نظر بگیرید تا در حین جابه جایی مشکلی پیش نیاید. (به منظور محکم تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می توانید از چسب های نواری پهن استفاده کنید.)
- برای حمل راحت تر و استحکام بیشتر جعبه ها، کاربرد طناب های ضخیم نیز بسیار مناسب است.
- پس از بسته بندی وسایل و قرار دادن آنها در جعبه ها، تعداد آنها را شمارش کنید تا در این میان جعبه ای گذاشته نشود.
- در روی هر جعبه پس از اتمام کار بسته بندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز این کلمه و همچنین محلی را که این لوازم به آن تعلق دارند، به صورت درشت برروی جعبه یا برچسب بنویسید. به این ترتیب هر یک از جعبه ها به محض انتقال به مکان جدید، در آن فضای اشاره شده قرار گیرد. با این روش، نظم بیشتر و سریع تر در محیط حاکم می شود.
- به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه های آن به هنگام جابه جایی، ابتدا پارچه ای را در قسمت ریشه ها به صورت دولا به گونه ای قرار دهید که ریشه در بین دو لایه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید.
- داخل هر یک از کشوهای پاتختی و میز آرایش را تمیز کرده و لوازم داخل آن را به طور مرتب بچینید. سپس کشوی حاوی وسایل را در داخل کیسه زباله بزرگ و ضخیمی قرار دهید. به منظور جلوگیری از ریختن لوازم به بیرون، در پلاستیک را با چسب محکم کنید. (اگر کشو بزرگ باشد از دو کیسه زباله استفاده کنید.)
- به هنگام اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می گیرند. لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم برروی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب های محکم نواری استفاده کنید.
توجه: هنگامی که برای محکم کردن پوشش های حفاظتی برای لوازم، چسب های نواری را به کار می برید، مراقب باشید که چسب به طور مستقیم با سطح لوازم چوبی تماس پیدا نکند.
- به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی ها و به طور کلی مبلمان نیز از روزنامه های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب که آنها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.
- برای بسته بندی لوازم و خرده ریزهای شکستنی می توانید از لباس های نخی منزل تان نیز استفاده کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان خواهید زد.
- اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید.
- جعبه های بزرگ را تنها با کتاب و لوازم سنگینی مانند آن پر نکنید زیرا حمل آن برای باربران بسیار مشکل خواهد بود، بنابراین نیمی از آنها را با کتاب و نیمی دیگر را با خرده ریزهای دیگر پر کنید.
موارد مهم در اثاث کشی
اسباب کشی باید به اندازه یافتن مسکن مناسب برایتان مهم باشد؛ چرا که اگر عملیات انتقال اسباب و وسایل زندگی به هر دلیل با مشکل و نقص روبه رو شود، خانه جدیدی که برای زندگی انتخاب کرده اید نیز در ابتدای ورود به آن برایتان لذت بخش نخواهد بود.
تصور کنید بعد از پایان عملیات اسباب کشی و هنگامی که اشیا را از کارتن ها باز می کنید، تعداد زیادی از آنها شکسته و از حیز انتفاع خارج شده باشد، چه حالی به شما دست می دهد؟! لذا برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی بهتر است نکات بسیار ساده ای را در این مورد رعایت کنید.
گزارش زیر اجرای شیوه بهینه اسباب کشی به منزل نو را تشریح کرده است:
1 - بعد از آنکه منزل جدید را انتخاب کردید، خیلی زود اقدامات ابتدایی برای اسباب کشی را عملی کنید. پیشنهاد می شود حدود دو هفته مانده به زمان نقل مکان، این کار را شروع، کنید. برای شروع، چرخی در اتاق ها بزنید و همه وسایل زندگی تان را مرور کنید و همزمان تعداد زیادی کارتن نیمه بزرگ تهیه کنید.
2 - جمع کردن اسباب را با لوازم و اشیای غیر ضروری آغاز کنید. مثل چینی آلات و لوازم تزیینی. برای جمع آوری آنها حتما از مقدار زیادی کاغذ روزنامه استفاده کنید تا انباشت آنها روی همدیگر در کارتن و فشار حاصل از آن باعث شکستگی نشود.
3 - هرچقدر به زمان نقل و انتقال نزدیک می شوید باید قید استفاده از لوازم را بزنید و آنها را هم جمع کنید. بعد از آنکه هر کارتن تکمیل می شود، کاغذی روی آن چسبانده و ریز لوازم موجود در آن را بنویسید. روکش پارچه ای مبلمان را هم با روکش مخصوص بپوشانید. لوازم صوتی و تصویری را حتما در داخل جعبه های خودشان قرار دهید تا در اثر حرکت آسیب نبینند. یخچال و گاز را هم بهتر است، توسط پارچه های بزرگ پوشانده تا بدنه آنها آسیب نبیند. تا حد امکان هیچ وسیله ای را بدون جعبه یا لااقل بسته بندی و ایجاد پوشش با مقوا جابه جا نکنید.
4 - توصیه ما به شما این است که برخی از اشیا و کالاها را در پروسه اسباب کشی وارد نکنید. بدین معنی که مثلا لباس ها و اشیای قیمتی و پول نقد را چند روز قبل از اسباب کشی به منزل یکی از نزدیکانتان برده تا اسباب کشی به پایان برسد.
5 - در این مرحله که چند روز بیشتر به زمان اسباب کشی باقی نمانده با نزدیک ترین آژانس حمل بار تماس گرفته و روز اسباب کشی را اطلاع دهید. با مدیر آژانس درباره حجم بار و فاصله تا مقصد صحبت کنید و هزینه دقیق اسباب کشی را هم بپرسید. نرخ کنونی برای هر کارگر تا سه ساعت حدود 14 هزار تومان و خاور بزرگ برای همین مدت 40 هزار تومان است.
اما متاسفانه رسم غلطی که در برخی از آژانس ها باب شده، دریافت یکسری هزینه های اضافی است.
مثلا حمل یخچال و بوفه را براساس تعداد طبقه جدا حساب می کنند. برای اینکه از چنین مشکلی جلوگیری شود با مدیر آژانس حمل بار قبل از اسباب کشی در این مورد هم هماهنگ کنید.
6 - بهتر است صبح اول وقت را برای اسباب کشی انتخاب کنید.
7 - حالا روز اسباب کشی فرارسیده است و اعضای خانواده منتظر رسیدن کامیون و کارگران حمل بار هستند. در این زمان هر یک از اعضای خانواده باید ماموریت کنترل یک قسمت از کار را برعهده بگیرند. اگر خانواده شما دونفری است، بهتر است دونفر از دوستان یا اقوام را در روز اسباب کشی به کار بگیرید.
یک نفر باید در منزل مواظب اسباب باشد، یک نفر در راه پله ها مرتب همراه کارگران بالا و پایین برود و یک نفر نیز باید پای کامیون برنحوه چینش اسباب نظارت کند.
8 - قبل از آنکه کارگران سر برسند، بهتر است نظم خاصی در اسباب های بسته بندی شده درخانه برقرار کنید.
لوازم بزرگ را حتی الامکان نزدیک درب منزل بگذارید تا کارگران ابتدا آنها را وارد کامیون کنند. اگر چنین نکنید کارگران با بردن لوازم کوچک خسته می شوند و لوازم بزرگ آشپزخانه را احتمالا بی احتیاط حمل خواهند کرد.
9 - در داخل خانه اسباب ها را طوری بگذارید که فضای لازم برای رفت و آمد کارگران وجود داشته باشد.
10 - به کارگران اجازه ندهید یک نفری لوازم بزرگ را حمل کنند، چون احتمال آسیب دیدگی در این حالت زیاد است
بارنامه
بارنامه که در اصطلاح BL و یا BOL خوانده میشود (به مفهوم Bill Of Lading) سندی است که توسط شرکت حمل صادر میگردد. این سند به منزله این است که کالا مشخص در محل جهت ارسال به مقصد مشخصی تحویل گرفته شدهاست.
بارنامه معمولاً برای حمل و نقلهای دریایی، زمینی و هوایی صادر میگردد.
آثار حقوقی بارنامه [ویرایش]صدور بارنامه دلیل وجود قرارداد حمل بین فرستنده ومتصدی حمل و نقل میباشد.
بارنامه ثابت میکند که فرستنده کالایی را به متصدی حمل تسلیم کردهاست. در این حالت بارنامه به منزله رسید دریافت کالاست. پس از صدور بارنامه اگرمتصدی حمل برخلاف مندرجات ان ادعائی داشته باشد پذیرفته نمیشود زیرا صدور بارنامه بر تحویل کالا از جانب فرستنده با همان کیفیت بیان شده در بارنامه گواه است.
بارنامه دلیل مالکیت محسوب میشود.
سندیست قابل معامله(negotiable)و قابل ظهرنویسی و معمولاً به حواله کرد صادر میشود ولی میتوان بنام حامل نیز انرا صادر کرد.
بارنامه باید بدون قید و شرط باشد مگر انکه بین طرفین به صورت دیگری توافق شده باشد.
تاریخ صدور ان از اهمیت زیادی برخوردار است.بارنامهای که پس از بیست و یک روز از تاریخ صدور ان به بانک ارائه شود مورد قبول بانک نیست.
خاور،وانت،کامیون،کامیون تک و جفت،انواع تریلی،حمل بار به شهرستان
این یک نظر آزمایشی است.